Fastbox na 16.45uur op werkdagen en in weekend

De Solar Fastbox service is alleen beschikbaar op werkdagen tot 16.45uur.

{{cart.Info.Name}}

Je kan de winkelwagen verwijderen of opslaan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als één leverancier genoeg is

De Deense levensmiddelenproducent Flensted heeft zijn bevoorrading geoptimaliseerd met Solar. Door de totale eigendomskosten (TCO) zichtbaar te maken, heeft het bedrijf meer transparantie en betere controle gekregen.

Het begon allemaal met een telefoongesprek.

Jes Christensen, inkoopmanager bij Flensted, was op zoek naar een leverancier voor een nieuw project. De technische onderhoudsdienst wilde zijn aankopen vereenvoudigen.

- Vroeger kochten wij bijvoorbeeld onderdelen bij vier verschillende leveranciers. Ik was ervan overtuigd dat we dat konden optimaliseren.

- De voordelen zijn duidelijk. Wij hebben het aantal leveranciers, bestellingen en leveringen en de administratie teruggebracht, wat natuurlijk een aanzienlijke financiële besparing oplevert, zegt Jes Christensen.

De volgende stap was de invoering van een Smart Supply-systeem, zodat de 15 technici de goederen en onderdelen in het magazijn gemakkelijk konden vinden.

- We hadden te veel goederen op voorraad en kochten producten wanneer we iets nodig hadden - ook als we het waarschijnlijk al had. We hadden overzicht nodig, legt de inkoopmanager uit.

Het Smart Supply systeem zorgt ervoor dat Flensted nooit zonder belangrijke producten komt te zitten, omdat er altijd een reservevoorraad is. Het systeem is gebaseerd op twee dozen met dezelfde goederen. Als de eerste doos leeg is, is er een nieuwe levering onderweg. Intussen kunnen de technici de volgende doos gebruiken.

- Nu hebben we transparantie, wat het voor onze werknemers gemakkelijker maakt, zegt hij.

Uitvaltijd minimaliseren

Een ander belangrijk punt is dat de fabriek de uitvaltijd tot een minimum kan beperken. Volgens de inkoopmanager kan een storing erg kostbaar zijn omdat de machines niets produceren, de goederen voor de klanten vertraging oplopen en de voedselproductie door de korte houdbaarheid verspild kan worden.

De voordelen zijn duidelijk. Wij hebben het aantal leveranciers, bestellingen en leveringen en de administratie teruggebracht, wat natuurlijk een aanzienlijke financiële besparing oplevert.

JES CHRISTENSEN / INKOOPMANAGER, FLENSTED

 

Beschikbaarheid en een duidelijk overzicht van de voorraad zijn essentieel om een bedrijf met maximale efficiëntie en minimale kosten te runnen. Flensted heeft een duidelijke strategie voor de toekomst, gebaseerd op een TCO-mentaliteit (totale eigendomskosten) die zorgt voor blijvende transparantie en een structuur voor het geleidelijk in- en uitfaseren van producten. Door de controle die het bedrijf op die manier heeft, neemt het concurrentievermogen op een concurrerende markt toe

LARS LANGE ANDERSEN - SALES DIRECTOR / SOLAR INDUSTRI

- De voordelen zijn duidelijk. Wij hebben het aantal leveranciers, bestellingen en leveringen en de administratie teruggebracht, wat natuurlijk een aanzienlijke financiële besparing oplevert. Jes Christensen, INKOOPMANAGER, FLENSTED

Totale kosten verlagen

Een effectieve manier om de totale kosten, TCO Total Cost of Ownership, te verlagen, is door minder leveranciers in te huren. Dit reduceert de kosten voor zowel verzending, goederenontvangst, bestellingen, factuuradministratie als relatiekosten. We hebben de tools die u een overzicht geven van hoe uw totale kosten er precies uitzien en de antwoorden op hoe deze kunnen worden verlaagd.

Lees meer over TCO

Customer Service

Of je nu hulp nodig hebt bij het plaatsen van bestellingen, technisch advies zoekt of hulp bij retourneren en klachten, wij staan voor je klaar.

Openingstijden van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur via het volgende telefoonnummer: 088 - 765 27 88 of neem contact op via e-mail via onderstaande button.

Stuur een mail