Minuba
Meer grip op je bedrijf? Kies voor snel en eenvoudig orderbeheer en factuurmanagement met Minuba
Minuba is een online softwareoplossing voor klusbeheer en projectmanagement voor de zelfstandig ondernemer en het mkb. Het is een geïntegreerd systeem voor online orderbeheer en een toegankelijk en betaalbaar alternatief voor traditionele en vaak complexe ERP-oplossingen. Ideaal dus voor zzp’ers en kleinere installatiebedrijven.
Met hulp van Minuba creëer je overzicht van taken en activiteiten van je bedrijf, registreer je gewerkte uren per project en weet je wat je kunt factureren. Ook krijg je inzicht in gebruikte materialen, de kosten en services van alle werkzaamheden. Alles dus in één systeem.
En via de gratis app Minuba GO! heb je al deze informatie altijd bij de hand op je smartphone. Dat is handig!
Creëer overzicht en bespaar tijd
Met Minuba krijg je het volledige overzicht van alle werkprocessen in je bedrijf. Zo kun je altijd je klussen en projecten volgen - van offerte tot facturatie. De software helpt je jouw bedrijfsvoering te stroomlijnen, faciliteert administratieve werkzaamheden en zorgt voor meer liquiditeit. Je krijgt een overzicht van de winstmarge op individuele orders en je ziet snel op welke orders jij je geld verdient!
In Minuba worden orderafhandeling, tijdsregistratie, kwaliteitsborging en facturatie gecombineerd in één systeem. Dit betekent dat jouw dagelijks leven veel makkelijker wordt en zonder stapels papier op je bureau. Lekker efficiënt dus. Je bespaart tijd én geld!
Minuba koppel je ook eenvoudig naar softwarepartners zoals SnelStart.
Alles bij de hand met gratis app Minuba GO!
Tijdens een klus op locatie maak je snel en eenvoudig, via de app, direct orders en werkbonnen aan. Is het werk klaar, dan wordt er automatisch een factuur aangemaakt in de app. Deze verstuur je met een paar klikken naar jouw klant. Je administratie is direct up-to-date en de klant kan lekker vlot de factuur betalen.
Met Minuba GO! voor facturatie en orderbeheer maak je je dagelijkse werk een stuk makkelijker. De app is speciaal voor jou als vakman en voor kleinere servicebedrijven met maximaal 2 gebruikers. En dat helemaal gratis!
Vraag informatie aan
Minuba maakt het mogelijk doelgericht te werken en houdt je op de hoogte van de dagelijkse werkzaamheden. Papieren werkbonnen worden vervangen door moderne online varianten. Zo heb je altijd up-to-date overzicht en heb je meer controle op jouw bedrijfsvoering.
Minuba is met de gelijknamige software-oplossing een partner van Solar. Wil je meer weten over deze praktische en betaalbare online tool voor jou als professionele vakman? We vertellen je er graag meer over. Vul je gegevens in. Wij nemen contact met je op. En dan kun je snel van start!
Facturatie en orderbeheer voor de vakman
Ben je timmerman, loodgieter of elektricien? Of ben je eigenaar van een servicebedrijf? Welk beroep je ook uitoefent, het online facturatie- en orderbeheersysteem van Minuba past bij jouw branche en bedrijfsgrootte.
“Met de groei van CV Experts werd professionele automatisering belangrijk om afscheid te kunnen nemen van onnodig papierwerk dat foutgevoelig is en veel tijd kost. Je wilt gedag zeggen tegen handmatige werkbonnen en je wilt orders goed calculeren en snel offreren. Je wilt het meerwerk kunnen vastleggen en slim plannen, gemakkelijk factureren en noem maar op.
Via Solar kwamen we terecht bij Minuba. De online oplossing die zij bieden is overzichtelijk, gebruiksvriendelijk, compleet en ook nog eens betaalbaar. We zijn er echt heel blij mee!” – Wesley Kooij, directeur CV Experts
Efficiënt werken? Minuba maakt je werk makkelijk
Als je inlogt op Minuba, ga je eenvoudig naar jouw 'Overzicht' om snel een overzicht te krijgen van waar jij of je medewerkers die dag aan het werk gaan en welke werkzaamheden er verricht moeten worden.
Wanneer jij of je medewerker aan het werk is, kun je snel uren en materialen rechtstreeks op de werkbon registreren - zowel via app als de website - en direct toegang krijgen tot alle documentatie en het invullen van kwaliteitsgarantiedocumenten.
Zijn de werkzaamheden uitgevoerd en/of het project afgerond? Dan is de werkbon direct klaar voor om gefactureerd te worden.
Voor elke zzp’er of bedrijf met personeel is Minuba een geweldig programma om planning, het uitvoeren van klussen en uiteindelijk facturatie te versoepelen. Een ander groot pluspunt: alle artikelen van de groothandel vind je snel en overzichtelijk in de app, zodat je op locatie snel een prijsopgave kan geven.Dennis van Workum, eigenaar Onderhoudsbedrijf D. van Workum
Functionaliteiten van Minuba op een rij
• Orderbeheer: maak snel offertes en orders voor je klanten.
• Registraties: tijd- en materiaalregistraties worden automatisch op de factuur gezet.
• Tijdregistratie: registreer tijd direct via de app en voorkom urenregistraties op papier.
• Materiaalverbruik: materialen worden direct en eenvoudig geregistreerd via de app of barcodescanner.
• Planning: plan de tijd van je medewerkers en maak optimaal gebruik van je capaciteit.
• Productcatalogus: grote selectie van leveranciers- en groothandelsovereenkomsten van meer dan 20 groothandels.
• Kwaliteitsgarantie: Maak gebruik van kwaliteitsgarantie zodat je medewerkers altijd de werkzaamheden naar wens uitvoeren. De kwaliteitsgarantiedocumenten worden eenvoudig bij de klant uitgevoerd op de smartphone of tablet.
• Facturatie: Je facturen zijn direct klaar om verzonden te worden zodra het werk gedaan is. Dat betekent snel en eenvoudig factureren.
• Managementoverzicht: Minuba geeft je een algemeen overzicht van je orders en financiën, zodat je weet waar je jouw bedrijf het beste kunt optimaliseren en hoe je het meeste geld kunt verdienen.
Minuba GO! of Minuba Plus
Minuba GO! is voor kleinere dienstverlenende en vakbedrijven met maximaal twee gebruikers.
Als je een groter bedrijf hebt en meer gebruikers wil, kies dan voor Minuba:
Minuba (meer dan twee gebruikers)
Minuba GO! (GRATIS – maximaal twee gebruikers)
Bekijk hieronder de verschillen en maak je keuze!