Verkoop automaten - materiaal is altijd 24/7 beschikbaar
Verkoopautomaten zijn machines voor het magazijnbeheer die ervoor zorgen dat er sprake is van meer controle, lagere goederenkosten, geoptimaliseerde verwerking en minder risico op stilstand.
De machine kan van alles bevatten; van medicijnen, gereedschappen, accu’s, reserveonderdelen, HSE-apparatuur, chemicaliën tot risicoproducten.
Geeft je de volledige controle over voorraad, verbruik en verspilling
De verkoopautomaat biedt je transparant gebruik en inzicht. Het minimaliseert de tijd die wordt besteed aan het bestellen van goederen, ontvangsten, facturering en interne logistiek.
Traceerbaarheid, toegankelijkheid en gebruiksgemak staan bij deze oplossing centraal.
De verkoopautomaat is eenvoudig in gebruik en aangepast aan verschillende wensen en behoeften. De opstart en implementatie verlopen soepel aan de hand van de deskundige begeleiding van onze adviseurs.
Het gebruik van een automaat geeft je direct inzicht in de kosten, het gebruik, de verspilling en de voorraadstatus. Ga van reactieve naar proactieve opslag!
Wil je meer weten?
Neem contact op met Solar in jouw regio
Wij hebben verschillende Service Centers in Nederland. Hier vind je een overzicht van onze lokale Service Centers.
Eén eenvoudige oplossing, technisch geavanceerd!
Een winstgevende en georganiseerde oplossing voor het optimaliseren van je voorraad en uitgifte. De machines worden gehuurd voor een periode van 3 - 5 jaar. Met deze oplossing vermijdt je onnodige investeringen in kapitaal en administratie.
De verkoopautomaten kunnen eenvoudig worden geïntegreerd in bestaande softwareoplossingen of worden geleverd als cloud-gebaseerde oplossing. Onze unieke software zorgt voor volledige traceerbaarheid van alle transacties. Ook laadstations kunnen in de verschillende secties voor laadgereedschap worden geplaatst, etc.
30-40%
van de tijd die je besteed aan inkoop, facturering en afhandeling
50%
vermindering van de voorraadwaarde
25-40%
van het verbruik van het bedrijf
24/7
De automaten bieden altijd toegang tot producten, reserveonderdelen en kritische componenten
Verkoop automaten bieden voordelen zoals:
Geoptimaliseerd gebruik van tijd
• Altijd materiaal beschikbaar
• Wat je nodig hebt, wanneer je het nodig hebt
• Het risico op onnodige downtime wordt verminderd
• Vermindert de aan interne logistiek bestede tijd
• Vereenvoudigt de alledaagse handelingen, zowel operationeel als administratief
Lagere kosten
• Biedt een compleet overzicht van aankoop, via gebruik tot verwijdering
• Optimaliseert voorraad op basis van daadwerkelijk gebruik met automatische "flowsystemen" voor nabestelling met VMI
• Voorziet in een audittrail van uitgegeven goederen
• Zorgt voor lagere voorraadkosten en verhoogt de efficiëntie
Minder voorraadbeheer
• Volledige controle over producttoegang en gebruikerspatronen
• Overzicht en inzicht in gedeelde tools
• Efficiënte werking door het elektrische gereedschap tijdens de opslag op te laden
• Gebruiksvriendelijk en efficiënt
• Biedt meer opslagruimte en inzicht
Tijd om te beginnen!
Het proces van het implementeren van de automatische oplossing begint met een overzicht van wensen en behoeften. Waar moet het voor worden gebruikt? Wat is het doel? Op basis hiervan ontwerpen we een oplossing die de resultaten van de analyse implementeert.
Medicijnen, duur gereedschap, verbruiksartikelen, HSE-apparatuur, reserveonderdelen, accu's, chemicaliën, risicoproducten, oplaadopties, enz. behoren tot de mogelijkheden waarvoor de automaat kan worden gebruikt. In overleg beslissen we over het type automaat, de locatie, de inhoud, de oplossing voor het vullen met goederen, de toegang en het ontwerp.
De geschatte tijd voor het analyseren van de behoeften is 1 - 2 weken, de installatie neemt 1 - 2 dagen in beslag. We geven een schatting van de werkelijke levertijd.
Wat we van je nodig hebben:
- Gewenste locatie, nummer en systeem
- Productlijst
- Verbruiksgegevens
Wij zorgen voor een soepel en professioneel proces door:
- Elementconfiguratie
- Machine-aanpassing
- Navigatie - kaartlezer en toegang
- Installatie
- Opleiding
- Bijvullen
Enkele van onze populairste basismodellen:
Model : Voorraadkast
Deze automaat wordt vaak gebruikt voor persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM), verhuurgereedschap, kalibratiegereedschap, schoenen, helmen, handschoenen, en elektrisch gereedschap.
Configuratie volgens de wensen van de klant:
- Aanraakpaneel en kaartlezer als alternatief
- De werknemerskaart van het bedrijf kan worden gebruikt
- Mogelijkheid van 9-27 kasten
- Ruimte voor grote onderdelen
- Mogelijkheid tot laadstations in kasten
- FIFO-principe
- Ramen op kasten kunnen als optie worden besteld
- Aansluiting op Solar VMI-systeem
Model: Rotopoint
Deze automaat wordt gebruikt voor persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM), Maintenance, Repair and Overhaul: Onderhoud, Reparatie en Revisie (MRO), chemicaliën en gereedschappen zoals smeermiddelen, brillen, handschoenen, maskers, gereedschappen, etc.
Geconfigureerd volgens de behoeften van de klant:
- Geleverd met aanraakpaneel en kaartlezer
- De werknemerskaart van het bedrijf kan worden gebruikt
- De machine is beschikbaar in 6 variaties
- Tot 468 locaties
- Kamers kunnen worden uitgebreid
- Handmatige opheffing in geval van storing
- Bundler intrekken voor veiligheid
- Aansluiting op Solar VMI-systeem
Model: 28
Vaak gebruikt voor MRO-items zoals accu's, gereedschappen, lijmen, messen, etc.
Het is geconfigureerd volgens de behoeften van de klant:
- Geleverd met aanraakpaneel en kaartlezer (stand-alone)
- De werknemerskaart van het bedrijf kan worden gebruikt
- Gebruikt voor MRO-artikelen (klein formaat, hoge waarde)
- Meer dan 29 verschillende ladegroottes
- 26 rijen met maximaal 104 locaties
- Max. 1248 kamers
- Herconfiguratie van lades is mogelijk
- Bestuurt maximaal 10 apparaten
- Aansluiting op het Solar VMI-systeem
Modell: ModuloGen2
- Hoge capaciteit
- Solide ladesysteem
- Meerdere ladegroottes
- Flexibel en gemakkelijk opnieuw te configureren
- Toetsenbord op het scherm
- Veilige secties
- Gebruiksvriendelijk ontwerp

Kasten voor alle behoeften
Er zijn verschillende kastdeuren voor de verschillende secties. Kies tussen met of zonder glas, met of zonder verlichting. Het is ook mogelijk om te kiezen voor kasten met oplaadmogelijkheden. De ervaring leert dat dit erg handig is als je elektrisch gereedschap huurt of deelt.

Door de gebruiker gecontroleerde toegang
De automaten zijn een veilige opslagplaats voor chemicaliën en risicomateriaal. De secties kunnen worden geleverd met zowel een touch panel als een kaartlezer. De oplossing maakt het mogelijk om gebruikerstoegang te controleren en een audittrail te krijgen met betrekking tot gebruikersgedrag. Er kan gebruik worden gemaakt van de eigen medewerkerskaart van het bedrijf. Pakket intrekken is mogelijk voor de veiligheid.

De onderhoudsafdeling van onze klant Danish Crown Foods in Vejle heeft automaten geleased via Solar
Op zoek naar efficiëntie en besparingen tot wel 40%? Maak kennis met onze automaatservice.
Met een speciale toegangscode kunnen medewerkers verschillende artikelen verkrijgen, wat tijd bespaart, kosten verlaagt en de werkdag efficiënter maakt. "Beschikbaarheid is van het grootste belang voor Danish Crown Foods. Door de automaten heeft iedereen 24 uur per dag toegang, wat ideaal is voor een fabriek als deze. Bovendien hebben we besparingen vastgesteld voor iedereen die van deze service gebruikmaakt, meestal tussen de 25-40 procent", aldus Jesper Grøning Andersen, hoofd van Solar Services.
Onze automaatoplossing wordt vaak gecombineerd met aanvullende diensten zoals:
TCO (Total Cost of Ownership): Verlaging totale kosten
Verlaging totale kosten - TCO helpt de totale kosten van de aankoop van producten en diensten te verlagen. Via TCO maken we oplossingen op maat die de bedrijfsvoering optimaliseren. Inzicht en branchekennis laten zien hoe het gebruik van de juiste materialen en diensten kan leiden tot aanzienlijke kostenbesparingen.
Het is belangrijk om naar het gehele plaatje te kijken en meer zichtbaarheid, flexibiliteit en controle te bieden.
Kanban - Smart Supply
Smart Supply - Kanban is een beheersbare opslagoplossing die overzicht schept en tijd vrijmaakt. Dit is zo gedaan dat elk product twee dozen heeft. Wanneer de eerste doos leeg is, wordt de barcode gescand en wordt het artikel besteld. We sturen je de goederen en ‘de handjes’ om de voorraad bij te vullen.
Een gemakkelijke oplossing met grote besparingen.
EDI (Electronic data interchange): Integreer jouw inkoopsystemen
Stroomlijn de processen beter met Solar. Met EDI krijg je een efficiënte gegevensuitwisseling die de beveiliging verhoogt en het risico op handmatige fouten minimaliseert.
Een efficiënte en veilige uitwisseling van informatie.

Slimme opslagoplossingen
Onze slimme opslagoplossingen kunnen alle diensten omvatten die betrekking hebben op het beheer en de afhandeling van je magazijn.
Lees meer
Kitting
Met kitting kun je al je bestellingen precies zo laten verpakken, etiketteren en aanbieden voor installatie. Alles geheel naar jouw wensen. Stroomlijn je projecten met Kitting (meerdere SKU’s combineren). We verpakken wat je nodig hebt in één levering.
Lees meer over Kitting
2box
We willen dat je kan vinden wat je nodig hebt, of het nu gaat om producten van hoge kwaliteit voor de juiste prijs of gespecialiseerde kennis in verlichting. We hebben hier enkele van de concepten verzameld die een aanvulling vormen op onze automaatoplossing.
Neem contact met ons opSolar concepten!
We hebben verschillende concepten aangepast om aan jouw specifieke behoeften te voldoen. We willen dat je vindt wat je zoekt, of het nu gaat om producten die je meer opleveren voor minder geld, of dat je nu producten van hoge kwaliteit of gespecialiseerde verlichtingsproducten nodig hebt.
Contact opnemen
Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie over ons assortiment en om te leren hoe onze concepten en diensten jouw dagelijkse leven kunnen vereenvoudigen.
Neem contact met ons op via nummer 088 765 2788, of e-mail ons op customerservice@solarnederland.nl