Solar houdt markt wakker met Energie management en Wake-up call

“Continuïteit speelt een cruciale rol in de industriële automatisering, machinebouw en installatietechniek. Automatiseringsprocessen zijn dan ook onmisbaar en de gerelateerde producten uitgebreid. Met de afdeling Technische Services biedt Solar gedegen technische ondersteuning en gepaste service. We denken in oplossingen en gaan dan ook verder dan het leveren van producten alleen, zoals met onze dienstverlening Energiemanagement en de ‘Wake-up call’ for drives. Zo houden we de markt wakker.”

John Renes en Hans Winckelmolen zijn enthousiast over het succes van Solar’s jongste diensten waar al veel opdrachtgevers op terugvallen. Winckelmolen is sinds 2016 Productspecialist drives bij Solar en geniet als specialist in frequentieregelaars van de diversiteit van het vak. “Elke dag is anders en het is mooi om direct contact te hebben met de klant en samen in de techniek te duiken.” Renes is al wat langer bij Solar, maar liefst 38 jaar.

Hij doorliep ‘alle functies’ binnen de groothandel en werkt sinds een jaar ondersteunend aan de sales. Het feit dat we bovenop de productontwikkelingen uit de markt zitten, maakt ons werk zo leuk.”

“Je zoekt naar de beste oplossing per klant en naar de juiste leveranciers bij de juiste oplossingen."

Uit de praktijk

Energiemanagement behelst alle onderdelen die aangedreven worden: van aandrijfmotoren en pompen tot compressoren en ovens.

Winckelmolen: ”We hebben het luchtbehandelingssysteem van een kantoor van twee frequentieregelaars van 11 en 15 kW voorzien. Dat levert jaarlijks 7.800 euro op aan besparing op elektrische energie. Over de hele linie zien we in de praktijk dat besparingen tot 35 procent mogelijk zijn. Het gaat soms om echt heel veel geld.”

Met zijn dienstverlening heeft Solar’s Technische Services bij vele bedrijven effectieve oplossingen aangedragen en zo enorme kosten weten te besparen. Kosten door het voorkomen van stilstand én het besparen op energie.

Lees meer over Solar Technische services

Waar beginnen?

Makkelijk gezegd, maar ook makkelijk gedaan? “Met onze hulp wel”, zeggen de twee met een knipoog. “De onwetendheid is soms groot. 

Geen inzage in welke drives zich waar bevinden. Geen reservemateriaal op voorraad. Dan hoeft er maar dit te gebeuren en de hele boel ligt plat. Los van of er op energie kan worden bespaard, en dat kan bij dergelijke oude systemen altijd, levert dat bij calamiteiten enorme schade op. En 2020 komt eraan, dus speelt ook de tijdsdruk mee.

Bedrijven die er de mensen niet voor in dienst hebben, weten niet waar ze moeten beginnen. Zijn de mensen er wel, dan is er vaak capaciteitsgebrek. Ons advies: we maken een nulmeting, belangrijk voor het volgende ijkpunt, en trekken vanaf daar met elkaar op.

Neem contact op