Sluiten Fastbox gewijzigd naar Fastbox Maxi

Vanwege het formaat van de artikelen is het alleen mogelijk deze via Fastbox Maxi te leveren.

Lees meer...
Negeren of Opslaan?

Fastbox center is gesloten

{{cart.Info.Name}}

-

Retouren

Vind eenvoudig en snel het antwoord op jouw vraag! Kom je er niet uit? Neem dan via telefoon of mail contact op met customer service. 

De meest gestelde vragen

Wil je weten wat onze openingstijden zijn of wil je meer lezen over de meest gestelde vragen? Klik dan op onderstaande button voor meer informatie.

alle algemene vragen

Retour artikel aanmelden

Heb je een artikel klaar staan die retour kan? Via ons aanmeldformulier op onze website kan je op elk tijdstip een artikelen gemakkelijk retour melden.   

het aanmeldformulier

Terug naar de startpagina

Wil je meer lezen over de meest gestelde vragen over het garantie proces of factuur verschillen? Klik dan op onderstaande button om naar de startpagina te gaan.

Naar de startpagina

Hoe meld ik een retour aan?

Een retour aanmelden kan via de onderstaande manieren, houd hiervoor het betreffende ordernummer bij de hand:

Online: via jouw account in de webshop: Klik hier voor een instructievideo
Via e-mail: cs@solarnederland.nl
Of telefonisch: 088 – 765 27 88

Welke retourvoorwaarden zijn van toepassing?

Binnen 30 werkdagen
Je kunt binnen 30 dagen nadat je het product hebt ontvangen, je retour aanmelden
Minimumwaarde van €100
De retour waarde dient minimaal €100 te zijn
Originele verpakking
Het is van belang dat de originele verpakking onbeschadigd is

Waar kan ik een uitgebreide versie van de retourvoorwaarden vinden?

Onze retourvoorwaarden worden vernoemd in onze algemene leveringsvoorwaarden deze kun je hier downloaden

Ontvang ik een retourlabel na het aanmelden van mijn retour?

Als je via de webshop een retour aan hebt gemeld, ontvang je op dit moment nog geen retourlabel, wel een bevestiging via de mail.

Heb je de retour aangemeld via customer service, dan ontvang je een retourlabel via de mail. Dit label kun je printen en op de retourgoederen plakken.

Hoe moet ik mijn artikel verpakken en klaarzetten?

Print het retourlabel en plak deze op de retourgoederen.

Heb je geen retourlabel of kun je deze niet printen, dan is het belangrijk om de retourgoederen duidelijk zichtbaar te plaatsen zodat het voor de chauffeur herkenbaar is wat meegenomen kan worden.

Let op: de verpakkingen dienen hierbij onbeschreven te blijven.

Kan ik mijn artikel zelf retour sturen of halen jullie deze op?

Onze vervoerder GVT haalt de retourgoederen op bij de door jou opgegeven locatie. Het enige wat jij voor ons hoeft te doen is ervoor zorgen dat de goederen goed verpakt zijn met retourlabel, indien beschikbaar, de rest regelen wij.

Een andere optie is om de goederen in te leveren bij één van de service centers.

Zijn er kosten verbonden aan het retour sturen van artikelen?

De transport- en handelingskosten voor een retourorder beneden €500,- bedraagt €25,-. Voor retourorders boven €500,- zijn deze kosten 5% van de retour orderwaarde. Hiervoor zullen wij je vooraf om een akkoord vragen.

 

Nemen jullie ook artikelen retour die niet tot jullie standaard assortiment behoren?

Als het gaat om artikelen die bij Solar Nederland zijn aangekocht, maar speciaal voor jou zijn besteld bij de leverancier, zullen wij vooraf een aanvraag moeten indienen bij de leverancier.

Als de leverancier akkoord gaat met de retourzending zullen wij je vooraf op de hoogte brengen van de kosten die in rekening worden gebracht. Na jouw akkoord op de kosten zullen wij het materiaal bij je komen ophalen.

Na diverse leveringen zit ik met lege pallets en haspels. Kunnen deze ook retour?

Lege pallets, haspels of bokken kunnen retour aangemeld worden, direct bij customer service. Zorg ervoor dat je informatie bij de hand hebt, zoals aantallen en afmetingen. Op deze manier kan de chauffeur rekening houden met de vrije ruimte in zijn wagen.

Je kan haspels en pallets ook direct aanmelden bij de chauffeur. Indien er ruimte beschikbaar is kunnen deze direct meegenomen worden.

Wanneer wordt mijn retour opgehaald?

Als je via de webshop een retour inplant vóór 18.00 uur wordt deze de eerstvolgende werkdag opgehaald. Als je een vaste transport dag hebt afgesproken, komt dit te vervallen. Wil je jouw retour al van tevoren inplannen op een afgesproken dag, dan kun je dit afstemmen met customer service.

Houd rekening met afwijkende ophaalmomenten voor de volgende ophaallocaties:
België: 2 werkdagen
Waddeneilanden: 2 à 3 werkdagen

Het is niet mogelijk om een tijd af te spreken voor het ophalen van retourgoederen.