Mathieu Volkers - Manager Transport

Mathieu Volkers

Manager Transport

Deze e-vrachtwagen is is onderdeel van de verduurzaming van Solar

Greener Together - Matthieu Volkers - Manager Transport

Je aanpassen aan de veranderende omstandigheden maakt dit vak zo boeiend. En nu met de eerste e-Truck gaan we duurzaam de toekomst tegemoet.

Een primeur voor de Solar Group. Solar Nederland heeft de eerste elektrische vrachtwagen in Solar branding ontwikkeld. Onder leiding van Matthieu Volkers en in samenwerking met Stan Hamers en Armand Schuffelers van ID Logistics. Het partnershap tussen Solar en ID-logistics is bijzonder. ‘Onze samenwerking bestaat uit gelijkwaardigheid, maar ook met een kritische houding om elkaar beter te maken. Vooruitdenken en innovatie zijn een ambitie van ons beiden. Zie de ontwikkeling van de elektrische vrachtwagens, de nieuwe hubs om haalbaarheid in de regio’s te vergroten en digitale scanners. Alles in het belang van duurzaamheid.’

Deze e-vrachtwagen is de eerste van velen. Het is onderdeel van de verduurzaming van Solar.
Naast de wettelijke verplichting en de distributie in de steden vanaf 2025, heeft Solar een doelstelling om in 2030 25% minder CO2 uit te stoten en vragen de klanten vaker om duurzame transport oplossingen.

Matthieu Volkers is al 8 jaar werkzaam bij Solar en heel enthousiast over logistiek. ‘De dynamiek, elke dag anders en je continue aanpassen aan de situatie maakt dit vak zo boeiend. In de logistiek krijg je veel terug.’ De klanten zijn blij met onze kwaliteit. Op tijd leveren, compleet leveren, in de juiste staat en met de juiste middelen voor ons personeel dat is kwaliteit’.
‘Dat doe ik zeker niet alleen, maar samen met mijn team transportspecialisten en een goede samenwerking met operations en sales

De toekomst in transport is om de vervoersbewegingen te verminderen, efficiënter te maken en de klant beter te informeren. Dat kan gebeuren door samenwerking, scherper klanten begeleiden in de forecast van hun voorraad en juiste product- en klantgegevens. Wat is het volume van de lading, of het gewicht. Heeft de chauffeur extra hulpmiddelen nodig? Waar kan de chauffeur uit laden, is de weg breed genoeg? Hoe laat arriveert de vrachtwagen?
‘Zonder goede voorbereiding kan het helemaal mis gaan en dat proberen we tot een minimum te beperken. ‘

In de nabije toekomst gaan wij werken met Spacelnvader, een transportsysteem dat de hele toeleveringsketen optimaliseert door het veilig en efficiënt dubbel stapelen van verzendpallets. Dat betekent meer vracht per vrachtwagen, en minder op de weg.
Ook gaan we samen met ID-logistics samenwerken met BigMile Platform. Zo kunnen we de CO2 uitstoot per stop berekenen. Met deze informatie kunnen wij onze klanten nog beter informeren en helpen bij hun rapportage.
‘Ik werk met veel plezier aan deze duurzame toekomst.’