Strategie

We willen ons bedrijf rendabel laten groeien

Dit doen wij door ons te richten op de volgende drie strategische prioriteiten:

Onze positie als Europees sourcing- en servicebedrijf versterken
We richten ons op waardecreatie die verder gaat dan het klassieke bedrijfsmodel. Daarnaast breiden we het bedrijf en bereik uit wanneer we gebruik kunnen maken van synergie.

Prestaties verbeteren door verminderde complexiteit en operationele uitmuntendheid
We versterken de inkoop en de toeleveringsketen. We behouden en versterken onze leidende positie in e-business. We gebruiken gangbare platformen (systemen, processen).

Focus op klantbehoeften
We begrijpen de rol en het vermogen van Solar om voor elke doelgroep waarde te creëren. We versterken ons vermogen om ons aanbod aan te passen aan de voorkeuren van de doelgroep. We staan open voor nieuwe zakelijke mogelijkheden.

We streven naar het leveren van langetermijn-rendementen op geïnvesteerd kapitaal van meer dan 10% (inclusief amortisatie en belasting).

Financiële doelstelling

Het creëren van een waardevolle lange-termijn relatie voor onze klanten en aandeelhouders is wat ons drijft. Onze eenvoudige strategie is om winstgevende groei te genereren.

Equity ratio

35 - 40%

Gearing

1.5 - 2.5

(NIBD/EBITDA), no. of times

Payout ratio

35 - 45%

(of earnings after tax)

Investeer in Solar

Lees over investeren

Benieuwd naar wat Solar haar klanten te bieden heeft?

Lees meer over onze oplossingen en waardetoegevoegde services voor onze klanten

Ga naar oplossingen